Wij zien de afgelopen seizoenen in toenemende mate gebeuren dat kaarten voor uitwedstrijden worden aangekocht door enerzijds de voorrangsgroep, die vervolgens de kaarten op een andere naam laten zetten voor een mede-supporter zonder voorrang.
Anderzijds zien wij gebeuren dat supporters een uitkaart kopen in de vrije verkoop en steeds vaker krijgen wij ook hier verzoeken om de uitkaart op een andere naam te zetten.
Dit samen gaat helaas niet meer om een aantal kaarten per wedstrijd, maar om tientallen kaarten.
Dit heeft ons doen beslissen om de volgende maatregelen toe te passen vanaf Ajax-uit:
- Supporters met voorrang kunnen de kaart niet meer overzetten naar een andere naam (ongeacht of de kaart in de voorrangsperiode gekocht is of daarna) en kunnen ook geen geld terugkrijgen. Hiermee willen wij voorkomen dat een supporter die daadwerkelijk voorrang heeft opgebouwd geen kaart weet te bemachtigen voor één of meerdere uitwedstrijden doordat er kaarten worden overgezet naar supporters zonder voorrang.
- Supporters zonder voorrang kunnen de uitkaart nog overzetten van naam (tot de voor die wedstrijd aangegeven dag / tijd). De administratiekosten hiervan bedragen €2,50 per kaart die overgezet dient te worden.
- Supporters met STSU mogen maximaal twee wedstrijden per seizoen de uitkaart overzetten op een andere naam. De administratiekosten bedragen €2,50 per kaart.
Wij betreuren dat wij dit moeten doen, echter zien wij helaas geen andere oplossing om de supporters met voorrang te bedienen op basis van de gemaakte afspraken met de supportersverenigingen en het aantal overzettingen terug te dringen.

























