Door de sluiting van de horeca liggen de reguliere werkzaamheden van Xandrine van Woudenbergh en haar personeel bij Almelounge en ’t Wetshuys stil. Henk Slettenhaar van ABI, bij thuiswedstrijden van Heracles Almelo trouwe afnemer van het buffet van Almelounge, helpt ze een handje. ABI heeft onlangs van de FIFA een gigantische order aluminium borstelmatten ontvangen voor het WK 2022 in Qatar en had dus tijdelijk wat extra personeel nodig. Een win-winsituatie, dacht Slettenhaar. En zo geschiedde.

Hoe is de samenwerking tussen Almelounge en ABI in coronatijd tot stand gekomen?

Slettenhaar: “We zijn met ABI heel actief bij Heracles Almelo. Met de sluiting van de horeca moesten we meteen aan Xandrine denken. Zelf zijn we, in tegenstelling tot de eerste coronagolf, behoorlijk druk. De link met Almelounge was snel gelegd. Zij zitten met personeel dat doorbetaald moet worden. Door ze bij ons aan het werk te zetten helpen we hen een beetje. En zij ons.”

Wat kunnen jullie vertellen over de samenwerking?

Van Woudenbergh: “Maatschappelijk en moreel heel verantwoord om te doen. Echt leuk dat Henk aan ons dacht. Het is fijn dat we aan het werk kunnen blijven. Zo houden we ritme in de dag en financieel helpt het ons ook een beetje. Bovendien is ABI een prachtig bedrijf, dat zowel nationaal als internationaal actief is, en het werk is ook nog eens leuk om te doen. Mooi om tijdelijk deel van uit te maken. Almelo mag trots zijn op dit soort bedrijven.”

Is de samenwerking nog van kracht? Hoe ervaren jullie de samenwerking?

Slettenhaar: “Na de kerstvakantie was de order klaar, maar bleef het nog steeds erg druk. Er zijn een aantal medewerkers gebleven en anderen zijn bij Eugeria gaan werken. Op dit moment zijn er nog twee fulltimers aan het werk en waarschijnlijk maakt een van hen definitie de overstap naar ABI. Dat gaat allemaal in goed overleg.”

Van Woudenbergh: “Al met al was het een heel fijne samenwerking, waar we heel tevreden op terug kunnen kijken. Maar het mooiste is natuurlijk dat we straks de familie Slettenhaar weer als normaal bij thuisduels in de BusinessClub mogen ontvangen bij ons buffet.”

Hoe zien jullie de toekomst tegemoet?

Van Woudenbergh: “We gaan ons langzaam voorbereiden op de heropening van onze horeca. Nu bereiden we bij ’t Wetshuys nog take-away gerechten. Daarnaast is er gelukkig weer wat meer reuring in de BusinessClub. Zorg-gerelateerde bedrijven gebruiken onze ruimtes graag weer voor kleine bijeenkomsten en cursussen. Dit geeft ons weer wat hoop voor de toekomst.”

New call-to-action