Deze periode laten we sponsoren aan het woord over de invloeden van de coronacrisis op het persoonlijke en zakelijke leven. Hierdoor blijven we met elkaar in verbinding en kunnen we anderen in deze moeilijke tijd steunen en helpen. Samen zijn we sterker.

Aan de telefoon hangt Dennis Kuipers, eigenaar van Succes Signs. In het verleden was Kuipers actief in de rallysport en reed hij twee jaar wereldkampioenschappen. Zijn auto’s werden bestickerd door de toenmalige eigenaar van Succes Signs. Toen het bedrijf acht jaar geleden in zwaar weer terechtkwam, nam Kuipers het over. In 2019 verruilde Succes Signs het bedrijfspand in Zenderen voor een grotere vestiging aan de Twentelaan in Almelo. Daarnaast heeft het bedrijf nog twee vestigingen in Dordrecht en Apeldoorn.

Hoe kijk je persoonlijk naar de coronacrisis?

“Van de ene op de andere dag zag de wereld er ineens heel anders uit met rigoureuze gevolgen voor ondernemend Nederland. Dat heeft veel indruk op me gemaakt. Zoiets verwacht je niet. Qua gezondheid gaat het gelukkig goed met mij en mensen om mij heen hebben ook geen coronaverschijnselen. Hopelijk blijft dat zo.”

Wat betekent de coronacrisis voor jouw business?

“Succes Signs is gespecialiseerd in auto- en wagenparkbelettering. Daarnaast doet het bedrijf aan carwrapping en het aanbrengen van steenslagfolies. Onze werkzaamheden zijn direct gerelateerd aan de automotive industrie. Door de coronacrisis zijn fabrieken gesloten en krijgen bedrijven geen voertuigen meer geleverd. Daarnaast zijn er bedrijven die vanwege onzekerheid en terugloop van werk wachten met het bestellen van bussen of vrachtwagens. Eigenlijk is het een soort kettingreactie waar wij ook last van hebben gehad. Gelukkig konden we lopende projecten die op de lange termijn waren gepland naar voren halen. Verder hebben we preventieve ‘houd-afstand-stickers’ geleverd aan lokale bedrijven en overheidsinstellingen zoals de politie. Inmiddels is de bedrijvigheid weer op gang aan het komen.”

Wat doe je om deze tijd zo goed mogelijk door te komen?

“De coronacrisis dwingt je om kritisch naar je eigen bedrijf te kijken. Hoe kwetsbaar zijn we en wat moeten we doen om toekomstbestendig te blijven? Dat heeft ons wel wat gebracht. Zo onderzoeken we momenteel de mogelijkheden van folies als interieuroplossing voor keukens, wanden en deuren. De core business blijft auto- en wagenparkbelettering. We hebben er vertrouwen in dat de vraag hiernaar weer terugkomt. Verder biedt dit soort crisissen gek genoeg ook kansen. We zijn aan het kijken naar overnames of samenwerkingen die in andere situaties niet aan het licht zouden komen. Dit jaar hebben we een goed eerste kwartaal gedraaid. We hebben de ambitie om te groeien en het bedrijf uit te breiden. Daarom hebben we er ook voor gekozen om vacatures uit te zetten. We kijken graag vooruit en zijn klaar voor de toekomst.”

Wat kunnen we namens jou onder de aandacht brengen bij het netwerk van Heracles Almelo?

“Ik denk dat we regionaal een belangrijke speler in ons vakgebied zijn. We zijn een betrouwbare partner in oplossingen voor het autowagenpark, waarbij we ontzorgen in zowel ontwerp als eindresultaat met volledige productie in eigen beheer. We brengen een nieuwe huisstijl letterlijk in beeld op voertuigen. Ons lidmaatschap bij de Heracles Almelo BusinessClub is een win-winsituatie doordat we de club steunen en onze eigen naamsbekendheid vergroten. We beheren het wagenpark van grote bedrijven zoals Löwik Installatietechniek, Huiskes-Kokkeler en Broekhuis BMW, die allen ook verbonden zijn aan de Heracles Almelo.”

“We kijken graag vooruit en zijn klaar voor de toekomst.”

Dennis Kuipers