Per 1 januari 2018 is Bas Wolters de opvolger van Martijn van der Lee als Manager Marketing & Communicatie van Heracles Almelo. Van der Lee was 12,5 jaar in dienst bij Heracles Almelo en heeft de keuze gemaakt zich volop te storten op zijn sportmarketingbureau Sport2Inspire. Samen met het Marketing- en Communicatie team en de Commerciële afdeling gaat Wolters aan de slag om de businessgerelateerde doelstellingen van Heracles Almelo, door middel van marketing en communicatie, te realiseren. Enkele van deze uitdagingen zijn het volspelen van het Polman Stadion en het vergroten van de database, door onder andere nieuwe doelgroepen aan Heracles Almelo te verbinden. 

Bas Wolters is 46 jaar, woonachtig in Oldenzaal en heeft twee kinderen Guus (14) en Maartje (12). De afgelopen jaren heeft hij als zelfstandig professional diverse projecten en interimklussen uitgevoerd op het gebied van positionering, marketing, communicatie en (sociale) media. Zo heeft hij onder andere voor Koninklijke TenCate / GreenFields, Contict, Provincie Overijssel, eveneens partners van Heracles Almelo, gewerkt. In zijn vrije tijd is Wolters een sportief en eveneens bevlogen persoon. De afgelopen zes jaar was hij bestuurslid Commercie en Communicatie van Quick ’20 uit Oldenzaal.

Bas Wolters: “Het is een enorme eer om deze job bij deze geweldige club met mooie mensen te mogen oppakken. Ik vind het heerlijk om weer in teamverband te werken en een bijdrage te mogen leveraen aan het grotere geheel om Heracles Almelo nog beter op de kaart te zetten en het stadion vol te krijgen.”

Commercieel directeur Rob Toussaint: “Met Bas halen we een zeer energieke, dynamische en ervaren marketeer in huis met een groot netwerk in de regio. We wensen hem veel succes in deze nieuwe uitdaging.”