Na een kleine drie kwartier rijden, verschijnt het logo van Veenstra Group. Het welkom is hartelijk en we betreden een bescheiden spreekkamer. Een gesprek met Géke Kuiper en een uitgebreide rondleiding verder wordt duidelijk dat er meer te zien is dan verwacht.
Geboren en getogen in Almelo, werkzaam geweest in het reguliere en speciaal onderwijs en in 2004 samen met haar man Paul in het bedrijfsleven gestapt. Het is een tijdlijn die Géke Kuiper 13 jaar geleden bij Veenstra Group brengt. Samen met haar man koopt zij het bedrijf: “Paul werkte in dezelfde branche en zag Veenstra als een parel die opgepoetst moest worden. Toen hebben we besloten er voor te gaan.”
In 2004 waren er nog geen verkopers en e-mail werd niet gebruikt. Nu bedient Veenstra Group klanten over de hele wereld en vallen er vijf bedrijven onder de groep: Veenstra Machinefabriek, Veenstra Revisie, Veenstra Onderhoud, Veenstra Services en Delta Controls. De vestigingen zijn verdeeld over Nederland te weten: Coevorden, Emmen, Farmsum en Spijkenisse. In 13 jaar is veel veranderd.
“Maar toch zijn we onszelf gebleven.” zegt Géke. “Onze deur staat altijd open voor onze medewerkers, we houden de lijntjes kort en als we uitbreiden moet dat in ons DNA passen.” Géke en Paul begeven zich in de wereld van olie, gas, petrochemie, machinebouw, roerders/mixers ,bulkhandling en poedercoating. Het onderscheidende van Veenstra Group, is dat het een antwoord heeft op specifieke vraagstukken. “Als iemand een op maat gemaakt onderdeel voor een boorplatform nodig heeft, zorgen wij voor het ontwerp, de fabricage, verscheping en de montage. Zo ontzorgen wij onze klanten en kunnen ze met al hun verzoeken bij ons terecht.”
Het echtpaar stapte in bij Heracles Almelo om de overeenkomsten met hun eigen normen en waarden: “We hadden al plaatsen op de reguliere tribune en na een rondleiding door de BusinessClub werd ons nog duidelijker hoe laagdrempelig de club is. Toen hebben we gezegd ‘we doen het en we proberen naar alle activiteiten te gaan’. We wilden vanaf het begin overal bij zijn.”
Hierom plant Géke haar afspraken om de wedstrijden van het eerste elftal heen. Ze is, samen met Paul en zo nu en dan met medewerkers en klanten steevast na elke wedstrijd in de BusinessClub te vinden en is aanwezig bij bijna elke BusinessClubactiviteit. “Het mooiste vind ik dat wij dierbare vriendschappen hebben overgehouden aan ons lidmaatschap; dat kan ook bij Heracles Almelo.”
Contact opnemen met Géke? Haar contactgegevens zijn te vinden in de Heracles Almelo BusinessClub App.