Van een klein pandje in Delden naar een A-locatie langs de A1. Han Morskieft heeft zijn ontwerpbureau in de afgelopen 23 jaar opgebouwd tot een serieuze speler in een zeer competitieve markt. Met zijn collega’s Phillip Grob en Bart Kolthof aan tafel spreken we Han over Italië, New York en passie voor ontwerp.

Na een korte periode in het westen van Nederland keerde Han terug naar Twente om samen met zijn vrouw en drie kinderen te gaan wonen in Hengelo, waar hij opgroeide. Hij noemt zichzelf een ‘Italofiel’: “Sinds twee jaar heb ik een huis in Italië, die ik ook zelf aan het verbouwen ben. Alles aan Italië, met in het bijzonder Perugia, is fantastisch en ik kom er elk jaar een aantal keer.” Ook New York is voor mij speciaal: “Daar ga ik elk jaar tenminste een keer naartoe. Ik vind het prachtig om samen met mijn zoon door de stad te lopen en te bekijken hoe de bedrijven zich daar presenteren. Het ontwerpen zit me in het bloed en blijft ook op vakantie een passie.”

Phillip is pas net begonnen bij Morskieft Ontwerpers en moet het cement zijn tussen de creatievelingen, de planning en de klant. “Ik bemoei me niet met het ontwerpen, maar vind het vooral belangrijk dat de wensen van de klant, de mogelijkheden en planning van de ontwerpers goed op elkaar worden afgestemd. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is en bereik je de mooiste dingen.” 
In zijn vrije tijd is Phillip nauw betrokken bij het voetbal van zijn zoontje. Door zijn affectie met voetbal zien we Phillip komend seizoen geregeld in de BusinessClub. “Voetbal speelt al jaren een belangrijke rol in mijn leven. Ik kijk er ontzettend naar uit om de wedstrijden in het Polman Stadion te bezoeken en de gezelligheid van de BusinessClub mee te maken.”

“Wat ik doe als ik niet aan het werk ben? Eigenlijk ben ik ook dan creatief bezig.” zegt Bart lachend. Hij is een typisch voorbeeld van iemand die van zijn passie zijn werk heeft gemaakt. 
Bart en zijn vrouw Elise verwachten in januari hun eerste kindje; een mooi vooruitzicht voor iemand die graag onder familie en vrienden is. “Die familie en vrienden, maar ook het bestuur van de volleybal- en tennisvereniging help ik graag met creatieve vraagstukken.” Binnen Morskieft Ontwerpers vindt hij het geweldig om samen met klanten een identiteit te bepalen die jaren bruikbaar blijft. “Zo hebben we zo’n 11 jaar geleden een pitch gewonnen voor de Wooncorporatie Hengelo en zij zijn nog steeds klant. In dit soort processen mag ik me én met de strategie, én met de creatieve uitvoering bezighouden, heerlijk.”

Met klanten als TenCate, verschillende gemeentes, ziekenhuizen als het ZGT, DSM, Het Verzet Kraakt, Stork, Workx, Heracles Almelo en Coulisse heeft Morskieft Ontwerpers zich duidelijk op de kaart gezet. “Wij helpen klanten hun identiteit (verder) te ontwikkelen, geven ze bij wijze van spreken een gezicht.”, zegt Han. “Dat doen wij onder andere door een huisstijl en communicatiedragers te ontwikkelen die bijdragen aan het beeld van de organisatie. Dit doen we overigens niet alleen voor de grote jongens; we vinden het prachtig om ook te werken voor de kleinere bedrijven en ondernemers.”
Wat maakt de formule van Morskieft Ontwerpers zo succesvol? Han en Phillip leggen uit: “We hebben ons in de afgelopen jaren gespecialiseerd op het ontwikkelen van identiteiten. Daarnaast zijn we niet bang om samen te werken met bedrijven die disciplines in huis hebben, die niet tot onze kernactiviteiten behoren. Dat doen we vanzelfsprekend met partijen waar we enkel uitstekende ervaringen mee hebben. Daarin zijn we transparant in. Maar bovenal; onderdeel van het succes is dat  Morskieft Ontwerpers tijdens het ontwikkelproces altijd een hechte samenwerking aangaat met de klant.” Bart vult aan: “Hoe mooi is het dat het nieuwe logo, dat wij samen met de supporters, medewerkers, het bestuur en de directie van Heracles Almelo ontwikkeld hebben, voorbij komt in het voetbalspel FIFA, dat door miljoenen mensen gespeeld wordt?”.

Contact opnemen met de heren? Hun gegevens zijn te vinden in de Heracles Almelo BusinessClub App.